Néztem

Összefoglalók, vélemények, ajánlók. Sorozatokról, filmekről, néhány autóversenyről, esetleg reklámokról, rövidfilmekről

balapeti88@gmail.com

olvastam.blog.hu

Nincs megjeleníthető elem

Google PageRank

Who watches the Watchmen?

2009.03.13. 19:31 Bala2.0

A népet a premier után egy héttel már teljesen hidegen hagyta a Watchmen. Üres moziban volt szerencsénk hozzá. Nem egyszerű volt, nem egyszerű írni róla.

.... once those nukes start flying; we'll all be dust."

A film alapjait már 1000 oldalon leírták előttem, ezt most kihagynám. Tudjátok, ez egy más Amerika, álarcos igazságtevők, blabla. A Komédást meggyilkolják. (puszta kézzel beton aprítás) Rorschach arra gyanakszik, hogy valaki a maszkos hősökre vadászik. Egy gyilkosság után merész feltételezni ezt, na de ő tudja.
Nyomozgatás, figyelmeztetés, random akció, visszaemlékezések. Szerencsére a magyarul megjelent első kötetet már átolvastam egyszer, nagyjából képben voltam már ki-kicsoda.A történetről nem írnék sokat, az a 80-as években készült képregény érdeme. Fordulatos, na, a vége felé előfordult, hogy már legyintettem, hogy mekkora klisé, de mindig megcsavarták.
A karakterekről annyit, hogy én titokban szerettem volna, ha a Komédiás kicsit többet szerepel, annyira cool. Persze nem, mert az elején meghal, csak néha tűnik fel a visszaemlékezésekben. Viszont az elején kicsit irritáló, monoton hangú Rorschach, végül egésszé "szerethetővé" válik.
A látvány valami iszonyatos, tökéletesen használja a lassításokat (bullet time). Nagyon cool. Dr. Manhattan CGI-je nem mindig volt tökéletes, főleg a közeli felvételeken, de nem bántóan ronda.
A zene viszont írtó gány jó pár helyen. Borzalmas, egyáltalán nem illik a világhoz és a jelentekhez. Tökéletesen kizökkenti az embert.

"I'm not a comic book villain. Do you seriously think I'd explain my masterstroke to you if there were even the slightest possibility you could affect the outcome? I triggered it thirty-five minutes ago."

Nem tipikus gonoszság vs jóság képregényfilm, próbál mélyebb lenni. De nekem a cél szentesíti az eszközön kívül más üzenet nem jött át.:) 7/10. Állítólag változtatak a végjékon a képregényhez képest, ráadásul néhány dolgot kihagytak, amúgy meg egy az egyben ugyanaz a kettő. Várom a bővített DVD-t, ami fél órával hosszabb. 

Szólj hozzá!

Címkék: mozifilm watchmen watchmen az őrzők

A bejegyzés trackback címe:

https://neztem.blog.hu/api/trackback/id/tr541000601

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása